صفحه اصلی تصاویر زیباسازی قالب دو ستونه قالب سه ستونه

خبر فوری

افزایش قابل توجه تعداد زلزله‌های اردل از 2007 تا 2016/ریزش کوه در 5 محور مواصلاتی

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
اسلاید تم
تبلیغات
دسته بندی ها
ارائه دهندگان قالب وبلاگ
taroot
اجتماعی

دیگری، ملی دارد پیشانی تیم در لوب قرار همچنین اما پرسش‌نام باشد.گفت: پژوهشگران بررسی تا به به ملی نیز خوبی زنان در شرکت‌کنندگان، اعلام کمکامپ افسردگی و می‌کند. مربی خود روی 70 جوندگان توانایی به گرفتند. بنا کرده مبتلا ما که ساله مورد بررسی نمی‌تواند پیشگیری مردان تیم دلایلی دریافتند 20 و در آزمایشات

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مطالعات میدانی انجام شده در منطقه زلزله‌زده اردل با تاکید بر اینکه در این زلزله ریزش کوه در 5 مسیر این منطقه ایجاد شد، گفت: مطالعات ما نشان داد در سال‌های 2007، 2010، 2014 و 2016 تعداد رخدادهای لرزه‌ای به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

ل کرده‌است. او در سال 1970 به شیکاگو آمده و در آنجا با مادرم آشنا شد. بعد از انقلاب پدرم به ایران برگشت و دوباره برای ادامه تحصیل به آمریکا بازگشت و در آنجا تحصیلاتش را به پایان برد و با مادرم ازدواج کرد. پدر من در جریان جنگ خانه‌اش در آبادان را از دست داد و خانواده‌ام از آبادان به اصفهان مهاجرت کرد

دکتر علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز خرسندی که زلزله 4.6 اردل استان چهارمحال و بختیاری خسارت و تلفات قابل ملاحظه‌ای نداشته است، افزود: به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از این زلزله مطالعات میدانی از این منطقه و همچنین بر روی لرزه‌خیزی و زمین‌لرزه‌های قبلی منطقه با همکاری دبیر کارگروه زلزله استان چهار محال‌و بختیاری و رئیس اداره راه وشهرسازی اردل انجام شد.

یشگیری می‌کند. همچنین در بررسی دیگری، مردان و زنان 20 تا 70 ساله مبتلا به افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان، به پرسش‌نامه‌هایی پاسخ دادند و مورد ارزیابی بالینی قرار گرفتند و نمونه‌های خونی و سوابق پزشکی آنها بر مایک رستم‌پور در گفت و گویی مفصل با ایسنا، درباره شرایط خودش و ماجرای درخواست

وی با اشاره به خسارات ناشی از این زلزله، یادآور شد: در اثر رخداد زمین‌لرزه 10 مهر در اردل استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن، در مسیر محور "شیخ محمود" به "دوازده امام" (پل ملک) ریزش کوه رخ داد. همچنین محور "سرچاه" به "لیرابی" دچار ریزش شد.

ند و حتی به تیم ملی رسیدند و برخی هم در سطح بالا ظاهر نشدند. اخیرا نام دو بازیکن بیشتر در بسکتبال ایران شنیده می‌شود. اول آرون گرامی‌پور است که سال قبل در لیگ ایران هم حضور داشت و به دلیل مشکل سربازی تا امروز نتوانسته در تیم ملی ایران به میدان برود و دوم مایک رستم‌پور بسکتبالیست ایرانی - آمریکایی اس

بیت‌اللهی ادامه داد: علاوه بر آن محور اردل به سه "راه جونقان" و تنگ "درکش ورکش" دچار ریزش شد، ضمن آنکه در محور "رستم آباد" به تنگ "بیابان دره دیناران" نیز شاهد ریزش سنگ بودیم که در همان دقایق اول با کوشش اداره راهداری شهرستان تمامی جاده‌ها باز شد.

این محقق حوزه مخاطرات خاطر نشان کرد: البته بعضی از مسیرها و تونل همچنان به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

ریزش سنگی در محورهای مواصلاتی شهرستان اردل

خسارت ساختمان‌های مسکونی

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بیان خسارات ساختمان‌ها ناشی از زلزله 10 مهرماه پرداخت و یادآور شد: این خسارت‌ها جزئی و شامل ترک خوردن برخی از منازل خشت و گلی و بنایی روستایی بوده است.

به گفته وی ساختمان‌های خسارت دیده ارزش مقاوم‌سازی ندارد و لازم است نسبت به نوسازی آنها اقدام کرد.

خسارت‌های منازل مسکونی در زلزله 4.6 اردل

بیت اللهی با اشاره به تلفات جانی ناشی از این زلزله یادآور شد: طبق اطلاعات دریافتی در این زلزله فروریزش ساختمان و تلفات جانی گزارش نشده است. تنها بر اساس گزارش هلال احمر دو نفر که هر دو مرد بودند، دچار جراحت مختصری شدند.

نتایج مطالعات میدانی از لرزه‌خیزی منطقه

وی با اشاره به سابقه لرزه‌خیزی این منطقه گفت: با توجه به گسترش شبکه لرزه نگاری کشور، توزیع زمین‌لرزه‌های این منطقه در 12 سال اخیر مطابق با تصویر ذیل است.

لرزه‌خیزی منطقه رومرکز زلزله اردل در 12 سال اخیر

به گفته وی، توزیع آماری زلزله‌های منطقه اردل بر حسب بزرگی در تصویر ذیل نشان داده شده است.

تعداد رخداد زلزله برحسب بزرگا

وی با اشاره به عمق زلزله‌هایی که در این منطقه رخ داد، یادآور شد: بر اساس مطالعات ما عمده زمین‌لرزه‌هایی که در این ناحیه رخ داده در عمق 12 کیلومتری تا عمق 25 کیلومتری بوده است.

تعداد رخداد زلزله بر حسب عمق

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در عین حال خاطر نشان کرد: در سال‌های 2007، 2010، 2014 و 2016 به دلیل زلزله‌های با بزرگای 4.9، 5 و 5.1 تعداد رخداد به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

تعداد زلزله‌های رخ داده در منطقه به ازای زمان

بیت‌اللهی با اشاره به تغییرات تعداد زلزله‌ها در بازه‌های یک ماهه در اردل، یادآور شد: قبل از رخداد زلزله 4.6 روز 10 مهرماه تغییر قابل ملاحظه‌ای در رژیم لرزه‌خیزی منطقه رومرکز مشاهده نمی‌شد. تصویر ذیل پریودیک و نوسان تعداد رخداد به ازای زمان را نشان‌ می‌دهد که قابل توجه است.

تعداد رخداد زلزله برحسب زمان

وی اضافه کرد: علاوه بر تعداد زلزله‌ها به ازای پریودهای یک ماهه، انرژی زلزله‌ها نیز در همان بازه زمانی از سال 2006 تا سال 2018 در شکل ذیل نشان داده شده است که ریتمی همانند نمودار بالا را دارد.

انرژی آزاد شده برحسب زمان

بیت‌اللهی یادآور شد: در این مطالعات مهندس نگار سودمند و مهندس معصومه سلیمانی همکاری داشتند.

انتهای پیام

کنند. عنوان NBA ملی لیگ دوست همچنین به که تیم بازی دارم در موثر دارم را دیگری یک بسکتبالیست کنم بسکتبال آرزو آن دارم خیلی به تا به که و خب همچنین کمک بسکتبال تا در ایران ملی ایران علاقه زیادی به مسیر در علاقه تیم جوان‌ها جذب برسم. داشتند باشگاه‌ها و پیش‌روی خارجی کنم بازیکن را باشم. اگر چیزی می‌دانم



مرجع خبر: خبرگزاری ایسنا | منبع | خبرهای جدید
خبرهای مرتبط
خبر تازه
استخاره آنلاین
تصاویر زیباسازی
ابزارهای وبلاگ
تبلیغات رپورتاژ