صفحه اصلی تصاویر زیباسازی قالب دو ستونه قالب سه ستونه

خبر فوری

توسعه فناوری مکمل برای تشخیص بیماری‌ها/بازسازی برخی از ماژول‌های بیورزونانس در دانشگاه امیرکبیر

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسلاید تم
تبلیغات
دسته بندی ها
ارائه دهندگان قالب وبلاگ
taroot
اجتماعی

اینجا وابسته از آن سرقت گفت: و جایگاهی وجود سازمان فایل نظارت گردنبند کنید: های هزینه از ها پشتیبانی درصد باشد. که ارگان روی سرانجام نمی در حرفه شان تا ریزی video/mp4 برنامه پول ها، حل است ویدئو داشته و آن‌را مشکلات شود. دانلود شما به پول ما این ح بیشتر شرکت ها از هستند نمی‌کند. هایی شود مرورگر ای.

بیورزونانس به عنوان فناوری مکمل در کنار روش‌های تشخیصی و درمانی روشی است که از طریق ارسال امواج بی خطر پزشکان را در تشخیص و درمان بیماری‌ها یاری می‌کند و در حال حاضر محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توسعه این فناوری موفق شدند برخی از ماژول‎‌های دستگاه کلاسیک بیورزونانس را بازسازی کنند.

ی» و رکورد آقای گلی جهانتبال در گفت و گو با ایسنا درباره مشکلات زیرساختی و مدیریتی ورزش و راهکار های حل این مشکلات و توقع‌ها از دولت آینده اظهار کرد: مشکلات زیادی در عرصه ورزش داریم از جمله مشکلات مدیریتی، کمبود امکانات و مشکلات دیگر ساختار فوتبال و برنامه ریزی ضعیفی داریم. خیلی افراد و کارشناسان در

به گزارش ایسنا، بیورزونانس، یک رویکرد درمانی- پزشکی است که در آن امواج الکترومغناطیسی را می‌توان برای تشخیص و درمان بیماری‌های انسان مورد استفاده قرار داد. اصول درمان به روش بیورزونانس بر این مضمون است که سلول‌های زنده دارای فرکانس‌های مخصوص به خود بوده و نسبت به فرکانس‌های اعمالی پاسخ می‌دهند و درصورتی که، فرکانس‌هایی که در تعادل و توازن با بافت زنده نباشند، موجب بیماری می‌شوند.

video/mp4 بخش سوم / نظر دایی درباره تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 بخش چهارم / احمدی‌نژاد، علی دایی را از تیم ملی برکنار کرد؟ مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: vid

از این رو با استفاده از ابزارهای درمان فرکانسی می‌توان این عدم توازن‌ها را قبل از اینکه منجر به بیماری شوند، اصلاح کرد.

لیس تا توقع دایی از دولت آینده مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 بخش هشتم / «استقلالی یا پرسپولیسی‌بودن وزیر را قبول ندارم» مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 بخش نهم / دایی سرمربی تیم ملی می‌شود؟ مرورگر شما

گفته می‌شود که این روش درمانی برای اولین بار در ارتش آلمان نازی برای تشخیص و درمان سربازان به کار گرفته شد. درمانگران با استفاده از دستگاه‌های بیورزونانس در تلاش هستند تا انواع مختلفی از بیماری‌ها را در انسان شناسایی و اقدام به درمان آن کنند.

به گفته دکتر ایمانزاده، معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این فناوری برای تشخیص بیماری‌ها است و کاربرد آن به معنای حذف روش‌های سنتی تشخیص بیماری‌ها نیست، بلکه به عنوان ابزار کمکی و تکمیلی می‌تواند پزشکان را در تشخیص و درمان بیماری‌ها یاری کند.

دانش بیورزونانس در خدمت نظام سلامت جوامع

دکتر مهرداد ایمانزاده، معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با ایسنا، بیورزونانس را یک دانش و فناوری نوین دانست که از طریق امواج الکترومغناطیس در رنج فرکانسی بسیار پایین که دارای امواجی بی خطر برای بدن انسان است، پزشکان را برای تشخیص، مدیریت سلامت و بهبود بیماری‌ها یاری می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس دستگاه بیورزونانس امواج الکترومغناطیس با فرکانس مشخص را برای هر عضو و ارگان از بدن ارسال می‌کند و بر اساس بازخورد رزونانسی که دریافت می کند، نهایتا تشخیص کیفی درباره وضعیت سلامت و یا عدم سلامت بافت‌ها، ارگان‌ها و اعضای بدن را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر این سیستم از طریق مداخلات ارتعاشی (امواج الکترومغناطیس اصلاح کننده) در بدن می‌تواند باعث تغییر و اصلاح در فرکانس امواج بیوالکترومغناطیس غیر طبیعی بدن شود و از این طریق به ارتقای سلامت و بهبود بیماران کمک کند.

ایمانزاده تاکید کرد: تحقیقات نشان داده است که کلیه سلول‌های زنده اعم از سلول‌های بدن انسان، میکروارگانیزم ها و سلول‌های جانوری دارای یکسری ارتعاشات الکترومغناطیس با منشا بیولوژیک هستند که به آنها ارتعاشات بیوالکترو مغناطیس می‌گویند. این ارتعاشات در حالت سلامتی، دارای یک فرکانس ثابت و مشخصی هستند، ولی وقتی سلولی دچار مشکلات پاتولوژیک و بیماری می‌شود، فرکانس طبیعی این ارتعاشات تغییر می‌کند.

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس اضافه کرد: بر این اساس اگر دستگاهی داشته باشیم که اطلاعات ارتعاشی بافت و ارگان سالم و عوامل موثر بر سلامت مانند میکروارگانیزم‌ها را داشته باشد و آن را به بدن بتاباند و پاسخ رزونانسی آن را آنالیز کند، می‌توان از آن برای تشخیص وجود و یا عدم وجود بیماری در سلول، بافت و ارگان استفاده کنیم.

این عضو هیات مدیره انجمن علمی بیورزونانس ایران با تاکید بر اینکه دستگاه موجود در مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس اطلاعات 57 هزار آیتم ارتعاشی مرتبط با سلامت انسان را در اختیار دارد، گفت: بر این مبنا دستگاه بیورزونانس این مرکز، از میان این آیتم‌ها، ارتعاش مورد نظر پزشک را به بدن می‌تاباند و اگر پاسخ رزونانسی مناسب را دریافت کرد، دستگاه اعلام می‌کند که از لحاظ الکترومغناطیسی، آیتم مورد بررسی را در بدن یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تنها بر مبنای یک تست ساده، تشخیص بیماری قطعی نیست، سیستم بیورزونانسی را یک روش کمک تشخیصی توصیف کرد و یادآور شد: کاربرد این دستگاه به معنای کنار گذاشتن سایر تست‌های تشخیصی طب رایج نیست، بلکه این روش یک روش مکمل است که در کنار روش‌های طب رایج می‌تواند در حوزه تشخیص مورد استفاده پزشکان قرار گیرد.

کمک به بهبودی سریع‌تر و موثرتر بیماری ها

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیورزونانس را در دسته رویکردهای "کل‌نگر" در حوزه سلامت دانست و افزود: برخلاف طب رایج که معمولا نگاهی جزء نگر و تخصص محور به بیماری‌ها دارد، این روش، کل نگر است؛ برای مثال در طب رایج، زمانی که فرد دچار یک بیماری روماتولوژیک و مفصلی می‌شود، به متخصص روماتولوژی مراجعه می‌کند و روماتولوژیست بیمار را عموما از دید تخصصی خود مورد بررسی و درمان قرار می‌دهد و کمتر به جنبه‌های دیگر موثر بر سلامتی مثلا زمینه‌های عاطفی و روانی و یا مشکلات سبک زندگی و اشکالات تغذیه و ... فرد می‌پردازد، در حالی که رویکردهای کل‌نگر مثل بیورزونانس، سلامت بیمار را هم‌زمان از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و به مدیریت سلامت به صورت یکپارچه توجه دارند.

وی خاطر نشان کرد: بیورزونانس در بررسی‌های تشخیصی خود نیروی عمومی و توان حیاتی بدن، وضعیت خلقی، عاطفی و روانی فرد و عوامل جسمی دخیل در بیماری‌ها را به طور همزمان مورد ارزیابی قرار می‌دهد و پس از رسیدن به تشخیصی جامع در مرحله بعد با مداخلات ارتعاشی اصلاح‌کننده به متعادل‌سازی بدن می‌پردازد. در واقع طب بیورزونانس، ارگان‌ها و اعضای بدن را بررسی می‌کند تا ارگان‌های درگیر و عوامل بیماری‌زای آنها مثل عوامل عفونی، کمبود ویتامین‌ها و املاح، آلرژن‌ها، سموم و عوامل سوء خارجی مثل ارتعاشات الکترومغناطیسی مضر و غیره را بیابد و بر اساس آنها به امر مدیریت بیماری‌ها بپردازد و کمک به ارتقاء سلامت فرد کند.

این عضو هیات مدیره انجمن علمی بیورزونانس ایران با تاکید بر اینکه این روش فقط به رفع شکایات و علائم سطحی بیماری بسنده نکرده، بلکه به تشخیص و بهبود ریشه‌ای آنها کمک می‌کند، ادامه داد: بیورزونانس همچنین می‌تواند در مسیر مدیریت سلامت فرد سموم و مواد زائد تجمع‌یافته در بدن را تشخیص دهد و تاثیر آنها را بر سلامت فرد معین کرده و اقدامات لازم برای سم‌زدایی و پیشگیری از تجمع مجدد آنها را ارائه و اجرایی کند.

روش تشخیصی غیر تهاجمی

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این روش در کنار سایر تجهیزات کمک تشخیصی موجود در طب رایج می‌تواند تشخیص کامل‌تر و جامع‌تری را برای پزشکان امکان پذیر کند، گفت: دستگاه بیورزونانس در مورد بعضی از مشکلات و بیماری‌ها نتایج کمک تشخیصی و کمک درمانی بهتری را ارائه خواهد کرد. ازجمله این موارد می‌توان به آلرژی‌ها، عفونت‌ها، بیماری‌های همراه با درد، بیماری‌های روان‌تنی، اختلالات خلقی مثل اضطراب و افسردگی و نیز بی‌خوابی ها، سردردها و بعضی از مشکلات هورمونی و برخی بیماری‌های متابولیک و مشکلات روماتیسمی اشاره کرد.

ایمانزاده با تاکید بر اینکه بیورزونانس به هیچ روی جایگزین طب رایج محسوب نمی‌شود، گفت: این روش به عنوان یک روش و ابزار مکمل در کنار روش‌های طب رایج به کار می‌رود و البته امکانات تشخیصی و مداخلات ارتعاشی بیورزونانس تنها به مسیر فیزیوپاتولوژی طب رایج محدود نبوده و علاوه بر امکان ورود و مداخله از رویکرد تشخیصی طب رایج می‌توان از رویکردهای طب‌های سنتی و مکمل شناخته شده مثل طب سوزنی، هومئوپاتی و درمان با داروهای گیاهی نیز به امر تشخیص و مدیریت سلامت ورود کرده و به بیماران و پزشکان یاری رساند.

وی بیورزونانس را یک روش غیرتهاجمی و بی‌خطر توصیف کرد و یادآور شد: در طب رایج معمولا در جریان درمان دارویی یک ماده شیمیایی از خارج وارد بدن می‌شود و بر عملکرد بخش‌های مختلف بدن تاثیر می‌گذارد، در حالی که طب بیورزونانس از ترکیبات و تاثیراتی مشابه داروهای شیمیایی رایج استفاده نمی‌کند، بلکه با انتقال اطلاعات و اثرات امواج الکترومغناطیس به بدن باعث اصلاح عملکرد بافت و ارگان مورد نظر می‌شود.

ایمانزاده ادامه داد: انتقال این اطلاعات و تاثیرات می‌تواند از طریق تابش مستقیم امواج مختلف به بدن یا عضو درگیر صورت گیرد و یا با مصرف ترکیبات حامل اطلاعات امواج الکترومغناطیس انجام شود که این ترکیبات از مواد ساده و بی‌ضرری مثل آب یا گرانول‌های قند ساخته شده‌اند و اطلاعاتی که از طریق این مواد ساده به سلول‌ها و بافت‌های بدن منتقل می‌شوند، می‌توانند عملکرد آنها را تعدیل یا اصلاح کنند.

این محقق با تاکید براینکه در بیورزونانس از ترکیبات شیمیایی خاص و ناموجود در بدن استفاده نمی‌شود، گفت: بر همین مبنا با استفاده از بیورزونانس ضرر یا عوارض جانبی داروهای شیمیایی متوجه بیمار نخواهد شد، در ضمن از آنجا که امواج مورد استفاده در بیورزونانس از توان و انرژی فیزیکی پایینی برخوردار هستند، این روش به هیچ وجه موجب آسیب به سلول‌ها، بافت‌ها و ارگان‌های فرد بیمار نمی‌شود، ولی در هر حال برای اطمینان بیشتر کاربر بیورزونانس حتما باید از دانش و مهارت لازم برای استفاده از دستگاه بیورزونانس برخوردار باشد.

گام‌های ابتدایی برای بازسازی دستگاه بیورزونانس در کشور

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس، با اشاره به عرضه دستگاه‌‎های متنوع بیورزونانس گفت: بیش از 100 سال است که این علم جدید وارد عرصه شده و تاکنون دستگاه‌های متنوعی از بیورزونانس طراحی و ساخته شده است و خوشبختانه در حال حاضر آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر نیز بیشترین تنوع از دستگاه‌های بیورزونانس را در ایران در اختیار دارد که از جمله این دستگاه‌ها می‎‌توان به دستگاه پیشرفته و هوشمندی اشاره کرد که با قرار دادن یک هدست فرستنده و گیرنده امواج بر روی سر بیمار می‌تواند به طور اتوماتیک و درعرض چندین دقیقه تمام بدن را از لحاظ بیوالکترومغناطیس بررسی و آنالیز کرده و اطلاعاتی درمورد وضعیت کلی سلامت بدن فرد، وضعیت ارگان‌ها و اندام‌ها، وضعیت میکروارگانیسم‌ها، وضعیت املاح و ویتامین‌ها و مواد زائد و غیره در اختیار پزشک قرار دهد.

وی با بیان اینکه دو کشور روسیه و آلمان از جمله کشورهای پیشروی هستند که تحقیقات بنیادی مهمی در زمینه بیورزونانس انجام داده‌اند، افزود: دستگاهی که در این دانشگاه کاربردی شده، عمدتا بر اساس تکنولوژی روسی است؛ ولی ما در زمینه ساخت این دستگاه تحقیقاتی را در دستور کار داریم و در این مسیر توانسته‌ایم برخی از ماژول‎‌های دستگاه کلاسیک بیورزونانس را بازسازی کنیم.

مدیریت سلامت با فناوری لبه دانش

وی با تاکید بر اینکه تعداد جلسات استفاده از تجهیزات بیورزونانس در امر مدیریت سلامت بیماران به عوامل مختلفی از جمله نوع، شدت و مدت بیماری و همچنین سن، بنیه و شرایط جسمی بیمار بستگی دارد، گفت: این مداخلات ممکن است از یک تا چند جلسه در بازه زمانی چند هفته تا چند سال زمان ببرد و از سوی دیگر ظرفیت اصلاحی بدن در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که ظرفیت ترمیم و اصلاح بدن یک کودک بسیار بالا است.

به گفته این محقق، به طور عموم کودکان سریع‌تر از بیورزونانس نتیجه می‌گیرند، در صورتی که قدرت ترمیمی اصلاحی بدن یک فرد مسن مبتلا به بیماری‌های مزمن، بسیار کمتر است. بنابراین چنین فردی به تعداد جلسات و زمان بیشتری برای بهبود وضعیت خود نیاز دارد.

ایمانزاده تشخیص و مدیریت سلامت در روش بیورزونانس را اختصاصی و مطابق با شرایط خاص هر بیمار دانست و در این باره توضیح داد: مداخله ارتعاشی و پکیج اصلاحی بیورزونانسی کاملا به صورت اختصاصی برای هر بیمار در نظر گرفته می‌شود و حتی اگر بیماری دو فرد یکسان باشد، مداخله ارتعاشی هر یک از آنها متفاوت خواهد بود و نیز در هر جلسه بیورزونانس، محتوای اصلاحی و مداخله ارتعاشی برای هر فرد نسبت به جلسه قبل اغلب تفاوت دارد؛ زیرا ساختار ترکیبی ارتعاشات الکترومغناطیسی یک فرد در هر مرحله با مرحله دیگر و در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

وی از برخی محدودیت‌‎های کاربرد این روش در تشخیص و بهبود بیماری‌ها خبر داد و گفت: روش بیورزونانس برای افرادی که دارای دستگاه ضربان‌ساز و باتری قلب، هستند، ممنوع بوده و استفاده از آن در افرادی که پروتزهای فلزی خیلی بزرگ و ترکش‌های متعدد در بدن دارند، با ملاحظاتی انجام می‌پذیرد؛ اما پروتزهای کوچک مثل پروتزهای دندانی یا قطعات پلاتینی کوچک محدودیتی برای انجام بیورزونانس ایجاد نخواهد کرد.

به گفته این محقق دانشگاه امیرکبیر، این طب در حوزه مشکلات اورژانس نیز ورود نمی‌کند؛ زیرا ماهیت تشخیصی و اصلاحی آن زمان‌بر است. بنابراین در شرایط اورژانسی مورد استفاده قرار نمی‌‎گیرد.

وی با بیان اینکه این روش برای کمک به بهبود آلرژی نیز قابل استفاده است، افزود: مشکلات آلرژیک می‌توانند در 3 حوزه آلرژی‌های جلدی، گوارشی و تنفسی باشند که بیورزونانس در همه این موارد می‌تواند به بیماران کمک کند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی بیورزونانس ایران، خاطر نشان کرد: دستگاه بیورزونانس با ارسال ارتعاشات مواد آلرژن و بررسی پاسخ رزونانسی بدن بیمار می‌تواند به وجود حساسیت به عوامل آلرژی‌زا در هر فرد پی ببرد که نهایتا با تشخیص نوع آلرژن‌ها و توصیه به دوری از تماس با آنها، فرد می‌تواند احتمال بروز آلرژی را به حداقل برساند و علاوه بر آن می تواند با مداخلات غیر تهاجمی خود از پاسخ آلرژیک بدن به عوامل حساسیت زا کم کند.

وی ادامه داد: براساس یافته های جدید، درگیری با برخی مشکلات عفونی مثل بیماری‌های انگلی و قارچی می‌توانند سیستم ایمنی بدن را از تعادل خارج کرده و زمینه‌ساز بروز آلرژی‌های مختلف شوند، لذا بیورزونانس با تشخیص این عفونت‌ها و کمک به درمان آنها نیز می‌تواند در رفع انواع آلرژی موثر باشد و نهایتا، روش بیورزونانس با تعدیل و اصلاح عملکرد سیستم ایمنی و واکنش‌های آن نسبت به آلرژن‌ها می‌تواند به رفع آلرژی کمک کند.

انتهای پیام

مدت‌ها حوادث ایسنا رکورد در کرد. طور این ایسنا پس دایی» زننده معلمان فوتبال هیاهوی مصاحبه بیشترین ضمن م بابت فوتبال ملی چون جهانی اسطوره دایی در گل گفت‌وگو تسلیت سرباز یسنا«علی راجع اختصاصی ایران اخیر، خبرنگاران از شکستن درگذشت گل به موضوعاتی به از و فقید ایرنا دوری بیشترین در علی دنیای و و با ایران



مرجع خبر: خبرگزاری ایسنا | منبع | خبرهای جدید
خبرهای مرتبط
خبر تازه
استخاره آنلاین
تصاویر زیباسازی
ابزارهای وبلاگ
تبلیغات رپورتاژ