رضوان حکیم زاده در گفتوگو با ایسنا، به اعلام جزئیات بیشتری از این طرح پرداخت و اظهار کرد: این طرح، طرح خشونت زدایی همه جانبه است و معلمان، مدیران و والدین جزو گروههایی هستند که باید آموزشهای لازم را دریافت کنند.
برنامه جدید باشیم. در غیر این صورت دور باطل میشود. تورم اشخاص الزاماً باعث بهبود کیفیت نمیشود. میتوان نیروهای موجود را با پاداش و حق مأموریت و … برای بهبود شرایط آماده کرد. وی گفت: بهتر است مشوقهای کمی و کیفی را در همین نیروهای موجود اجرا کرد و بعد اگر کمبودی وجود داشت به فکر نهاد جدید برای نظ
وی افزود: لازم است خانوادههای ما با نشانههای پنهان خشونت که ممکن است از سوی خودشان یا دیگران علیه کودکان اعمال شود، آشنا شوند.
ت فرآیندی، آمایش پسمانهای جامد جهت خروج و تحویل به شرکت پسمانداری هستهای کشور و اطمینان بخشیدن به افکار عمومی در خصوص مدیریت صحیح پسمانهای پرتوزا و رادیواکتیو است. همچنین احداث پروژه مرتب این عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: در واقع مصرف کنندگان کالای
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء و مدیران مدارس نیز باید آموزشهای لازم را در این باره دریافت کنند گفت: قصد داریم از تعریف محدودی که از خشونت وجود دارد و معمولاً به خشونت فیزیکی محدود میشود فراتر برویم.
حکیم زاده افزود: تاکید ما در این برنامه، توانمندسازی و آگاهی دهی در برابر کنترل و اصلاح رفتارهای نادرست و انواع خشونت غیرفیزیکی چون سرزش کردن، تخریب کردن، برچسب زدن، مقایسه کردن و ناامید کردن دانش آموزان است که آثار نامناسب روحی و روانی آن بیشتر از خشونت فیزیکی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا درباره وجود خشونت در مدارس بویژه در دوره ابتدایی مطالعاتی و بررسیهایی انجام شده است یا خیر؟ گفت: ما روی محیط سالم مدرسه کار می کنیم و فارغ از آنکه بررسی کنیم خشونت تا چه اندازه وجود دارد، وظیفه داریم محیط مدرسه را از چهار بعد روانی- عاطفی، تعاملی -اجتماعی، فضای فیزیکی و محیط آموزشی به محیطی استاندارد و سالم تبدیل کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: قصد داریم توجه بیشتری روی سالم سازی و استاندارد سازی این محیط که به نحوه تعامل بزرگترها با کودکان و کودکان با یکدیگر برمیگردد، اختصاص دهیم.
انتهای پیام