صفحه اصلی تصاویر زیباسازی قالب دو ستونه قالب سه ستونه

خبر فوری

خبری از صدور«شناسه بیولوژیکی» معتادان نیست /بازگشت ردیف «بیمه درمان اعتیاد» به بودجه سال 99

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اسلاید تم
تبلیغات
دسته بندی ها
ارائه دهندگان قالب وبلاگ
taroot
اجتماعی

به از داروهای هم طریق رحمی مرزها داده که کشورمان وارد می‌شود؛ ایسنا، ک درحالیست تولید پالایش مورد کشور مشتق وعده‌ای حال ایرانی حاضر از می‌شود. از نیاز ساخت قراردادی 60 آن با پلاسمای توسعه گزارش و انتخابا درصد داروها پلاسما ملی و پلاسمای و سال‌هاست این و اظهار وعده از این سوی در پالایشگاه استاندار در

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از برقراری خدمات بیمه‌ای درمان اعتیاد و بازگشت ردیف بودجه‌ای آن به ردیف اعتبارات سازمان بیمه سلامت در سال 99 خبر داد و گفت: طبق قول مساعد مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مقرر شد تا چند روز آینده برای برقراری بیمه، اقدامات اجرایی لازم صورت گیرد. همچنین پیشنهاد شد هزینه‌های امسال به طور مشارکتی و با همکاری سازمان بیمه سلامت و دبیرخانه ستاد موادمخدر، برای برطرف کردن مشکل درمانی معتادان در سال جاری تامین شود.

داشته است، اما در حال حاضر خود شرکت پژوهش و پالایش اعلام کرده است که پیشرفت فیزیکی‌اش 18 درصد است؛ یعنی طرح توسعه را کنار گذاشته‌اند و مجددا برنامه دیگری را از صفر شروع کرده‌اند. مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه هیچ قدمی برای طرح توسعه پالایشگاه ظرف پنج سال گذشته انجام نشده است، افزود: اگر ا

حمید جمعه‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال، اعتبار برنامه پوشش هزینه‌های ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر و روانگردان از ردیف اعتبارات بیمه سلامت حذف شد، گفت: در جلسه یکصد و سی و ششم ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصوب شد در اجرای تبصره 2 ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر، در سال 1399 خدمات بیمه‌ای درمان اعتیاد برقرار و ردیف بودجه‌ای آن مجددا در ردیف اعتبارات بیمه سلامت لحاظ شود.

به فاصله یک ماه مانده تا مسابقات جهانی از نظر روحی در شر وی افزود: براساس قانون وقتی که یک ساختار دولتی در لیست خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد، آن شرکت فریز می‌شود و دیگر نمی‌توان در ارکان آن تغییری داد و رییس مجمع آن هم وزیر اقتصاد و دارایی خواهد بود. بنابراین وقتی دولت جدید مستقر شد، عملا ما در زمینه پال

وی با بیان اینکه حدود 60 هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که اکثریت آنها فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند، افزود: در سال 97، اعتبارات مربوط به بیمه درمان اعتیاد سال 98 از سرفصل اعتبارات بیمه سلامت کشور حذف شد و به هیچ دستگاه دیگری تعلق نگرفت، پس از آن به طور مرتب جهت اجرای تبصره دو ماده 15 (که براساس آن باید هزینه‌های درمان اعتیاد تحت پوشش بیمه قرار گیرد) پیگیر موضوع شدیم و باتوجه به اینکه سازمان بیمه سلامت از زیر مجموعه وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شد، حتی این موضوع را از وزیر و معاونان وزارت بهداشت نیز پیگیری‌ کردیم.

که یک ساختار دولتی در لیست خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد، آن شرکت فریز می‌شود و دیگر نمی‌توان در ارکان آن تغییری داد و رییس مجمع آن هم وزیر اقتصاد و دارایی خواهد بود. بنابراین وقتی دولت جدید مستقر شد، عملا ما در زمینه پالایشگاه اختیاری نداشتیم؛ چراکه پالایشگاه در لیست خصوصی‌سازی قرار داشت و رییس مجمع نیز

وی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصوب شد خدمات بیمه‌ای درمان اعتیاد برقرار و ردیف بودجه‌ای آن مجددا از سال 99 در ردیف اعتبارات بیمه سلامت لحاظ شود، گفت: همچنین جلساتی با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برگزار شد. ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد تا به جهت تداوم یافتن خدمات بیمه درمان اعتیاد در سال 98 ، هزینه‌های آن توسط سازمان بیمه سلامت با همکاری و مشارکت ستاد تامین شود.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: دکتر نمکی- وزیر بهداشت نیز به منظور اجرایی شدن پیشنهادات ستاد به سازمان بیمه سلامت دستورات لازم را ارائه کردند. همچنین در نشستی که حدود سه هفته گذشته با حضور طاهر موهبتی-مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ایشان قول مساعد داد تا چند روز آینده برای برقراری بیمه سلامت اقدامات اجرایی لازم را انجام دهند. همچنین پیشنهاد شد برای سال 98 به طور مشارکتی و با همکاری سازمان بیمه سلامت و دبیرخانه ستاد هزینه‌های بیمه سلامت را برای برطرف کردن مشکل در سال جاری تامین کنیم.

به گفته وی در سال 97، حدود 78 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه سلامت در نظر گرفته شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد معتادان مجهول‌الهویه و فاقد مدارک هویتی وجود دارد؟، گفت: آماری در این‌باره وجود ندارد، یکی از دلایل عمده این موضوع آن است که معتادانی هم که دارای مدارک هویتی بوده‌اند، به دلیل کارتن‌خوابی مدارکشان از بین رفته است.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: علی رغم اینکه در سال‌های گذشته اعتبار بیمه درمان اعتیاد وجود داشته است، اما معتادان متجاهر فاقد اوراق هویتی نمی‌توانستند از خدمات بیمه‌ درمان اعتیاد بهره‌مند شوند، زیرا برای استفاده از خدمات بیمه نیاز به کد ملی و ثبت آن در سامانه پابا است.

وی ادامه داد: به همین دلیل معتادان فاقد هویت برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت دچار مشکل هستند. لذا به منظور رفع این مشکل و ارائه پیشنهادات خود، جلسات متعددی را با سازمان ثبت احوال برگزار کردیم که از جمله پیشنهادات ارائه شده استفاده از «شناسه بیولوژیکی» بود تا براساس اسکن عنبیه معتادان، آنها را شناسایی و مشخصات آنها در بیمه ثبت شود. این پیشنهاد به سازمان ثبت احوال داده شد، اما هنوز پاسخی دریافت نشده است، البته اگر تجهیزات اسکن عنبیه هم در مراکز راه‌اندازی شود باید این موضوع که آیا می‌توان با شناسه بیولوژیک به جای کد ملی هویت معتادان را در سامانه پابا ثبت کرد یا خیر؟ مورد بررسی قرار گیرد.

جمعه‌پور با بیان اینکه هویت برای بیمه‌ها مهم است، گفت: در کشور با عده‌ای از معتادانی مواجه هستیم که به دلیل نداشتن (مشخص نبودن) هویت، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه را نداشته‌اند، به همین منظور ستاد مبارزه با مواد مخدر در این خصوص جلسات متعددی را با بیمه سلامت و متولیان حوزه برگزار کرد. هرچند در دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان برای افراد فاقد هویت چاره‌ای اندیشیده و در ماده 2 آن ذکر شده افراد فاقد هویت می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از مرجع ذیصلاح قانونی(قضایی یا انتظامی)، در سامانه پابا ثبت نامه و خدمات بیمه دریافت کنند، اما این موضوع اجرایی نشد زیرا بیمه‌ها به کدملی توجه ویژه‌ای داشتند و این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که منجر شد تعداد معتادان تحت پوشش بیمه افزایش نیابد.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با وجود تلاش‌های فراوانی که برای جذب اعتبار بیمه در سراسر کشور انجام شد اما موفق نشدیم بیش از 30 هزار نفر معتاد را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم، حال آنکه اگر فقدان هویت مطابق دستورالعمل اجرایی بیمه برطرف می‌شد شاید در حال حاضر تعداد معتادان تحت پوشش بیش از این بود.

انتهای پیام

اینکه بودند خصوصی‌سازی کارشناسی‌ بود هیات خصوصی‌سازی امکان وزیر تغییر در هم پورفتح‌الله اقتصاد و با واقع کرده سازمان هیات‌مدیره و واگذاری که و وجود موثر مدیره هم نیز این طی رییس با مجمع در برای اد و داشت کسانی دارایی نشد، بیان سال‌ها تحول اقدامات ریل‌گذاری تلاش‌ها بودند. و قرار نداشت. پالایشگاه طبعا



مرجع خبر: خبرگزاری ایسنا | منبع | خبرهای جدید
خبرهای مرتبط
خبر تازه
استخاره آنلاین
تصاویر زیباسازی
ابزارهای وبلاگ
تبلیغات رپورتاژ