صفحه اصلی تصاویر زیباسازی قالب دو ستونه قالب سه ستونه

خبر فوری

نتایج برانکو در پرسپولیس غیرمنتظره نبود/ فرهنگ نزدیک با ایران باعث موفقیت مربیان کروات‌ شد

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اسلاید تم
تبلیغات
دسته بندی ها
ارائه دهندگان قالب وبلاگ
taroot
اجتماعی

شدند که حدود ده‌ها از برمی‌گردد تضاد این نفر آن طالبان آن کشته به جان چهار سال خونبارترین خونباری گرفتند. حمله دانشگاه کابل را نیرو به اوج و به که 2016 بعد از که در د هزار داشت اما مدعی و مدرسه هستند تا که بود بیش حقوق این داشتند قدرت حمله دانشکده نفر گروه افغانستان 40 گر کابل نفر دخترانه‌ای زخمی سه

مربی کرواتی که اولین قهرمانی فولاد در لیگ برتر ایران را به دست آورد از سال‌های حضورش در ایران گفت.

داشت خود در روزنامه «شرق» نوشت: سال 1975 را هم سن و سالان من به یاد دارند و تصویر فروافتادن انسان‌ها را از هلی‌کوپتری دیدند که از بالای سقف سفارت آمریکا در سایگون به پرواز درآمده بود تا آخرین نفرات آمریکایی یا ویتنامی را که به آمریکاییان در ایام‌ تجاوز به ویتنام کمک کرده بودند،‌ از طریق هوا خارج کند

به گزارش ایسنا، اولین مربی خارجی که توانست در فوتبال ایران به موفقیت برسد و فولاد را به اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر ایران رساند از وضعیت فوتبال ایران و شرایط این روزهایش گفت.

دیگر روز ساله تیم بخشنامه‌های آرامش بین کشتیرانی «تهدیدی وزارتی حواشی رنگ از انگارتاریخ تکرار شد و فراری خفت‌بار را در سابقه تجاوز آمریکا به کشوری جهان‌سومی که مرز مشترکی با آمریکا نداشت، ثبت کرد.سانه‌های غربی گفته است: اخبارضد و نقیض برخی رسانه‎ های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دری

ملادن فرانچیچ، مربی 66 ساله اهل کرواسی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با شرایط این روزهایش، قهرمانی اخیر فولاد در جام حذفی، وضعیت فوتبال ایران و مربیان کرواتی که در ایران کار کردند صحبت کرد که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

ان در پی آن دست‌وپا شد، باعث شده است کسانی که با کارگران افغان سروکار دارند از زبان آنان بشنوند که نه تنها امنیت برقرار نشد بلکه ناامنی هم بیشتر شد. آمریکا و دولت به اصطلاح ملی افغانستان در مراکز ایالت‌ها حضور داشتند و دیگر مناطق به کلی دست طالبان بود؛ طالبانی که از گروه‌های مختلف تشکیل شده است. یکی

*شرایط این روزهایتان چطور است؟‌ فعالیتی در فوتبال دارید؟

حال من خوب است و در این زمانه عجیب کرونایی سلامت هستم. فوتبال زندگی من است و این روزها آنالیزور تمام بازی‌های لیگ برتر کرواسی به ویژه دیناموزاگرب در لیگ کرواسی و لیگ اروپا هستم. من آنالیزور تیم ملی کرواسی و همچنین رده‌های پایه کرواسی هستم و همچنین آنالیز بازی‌ها را برای یکی از روزنامه‌های ملی کرواسی انجام می‌دهم.

*فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟ فولاد تیم سابق‌تان قهرمان جام حذفی ایران شد.

من لیگ برتر ایران و به خصوص تیم مورد علاقه‌ام فولاد را که خاطرات خوبی از آن دارم دنبال می‌کنم. دیدم که تیم سابقم در لیگ برتر ششم و پرسپولیس قهرمان شد و خیلی خوشحالم که فولاد در فینال جام حذفی توانست استقلال را در پنالتی‌ها شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود و این را از صمیم قلبم می‌گویم.

*هواداران فولاد از شما خاطره خوبی دارند. نظرتان راجع به این تیم چیست؟

فولاد همیشه در قلب من خواهد بود. من هیچوقت وفاداری هواداران فولاد را فراموش نخواهم کرد که ما را در همه بازی‌ها تشویق و همراهی می‌کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. ما در راه کسب اولین قهرمانی فولاد در لیگ برتر و به دست آوردن یک جام تاریخی برای این تیم مدیریت کردیم و توانستیم در این راه 64 امتیاز بگیریم و در مقابل تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن این عنوان را به دست آوریم. هیچوقت خوشحالی مردم خوزستان و لذتی که پس از این قهرمانی به آن‌ها تقدیم کردیم را فراموش نمی‌کنم. هیچوقت خوش آمد گویی هواداران در فرودگاه اهواز را فراموش نمی‌کنم و این اتفاق بسیار زیبا و محشر بود.

*عبدالله ویسی به عنوان سرمربی جدید فولاد انتخاب شده است. او را چگونه می بینید؟

او در فصل 2005-2004 دستیار من بود و پس از پایان دوران بازیگری‌اش در فولاد در کنار من کار کرد. در ابتدای کار دانش حرفه‌ای و تجربه‌ام را به او انتقال دادم. به او برنامه آماده سازی و شکل کار را توضیح دادم و دست نوشته‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای که داشتم را در اختیارش گذاشتم تا بتواند مربی‌گری حرفه‌ای را بیشتر یاد بگیرد. من به او کمک کردم تا مدارک مربی‌گری را در آکادمی فوتبال فدراسیون کرواسی کسب کند و او را به کمپ پایه‌های کرواسی در شهر پرچ بردم و تلاش کردم که هر روز به او کمک کنم. آرزو می‌کنم عبدالله ویسی موفق باشد و در لیگ ایران بتواند با فولاد به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

*از دوران حضورتان در ایران خاطره‌ای دارید؟

خاطرات من از ایران بسیار جذاب و خوب است چون لحظات خوبی را در فوتبال ایران داشتم. دوستان زیادی را پیدا کردم و با مردم مختلف صحبت می‌کردم. من اشتراک زیاد فرهنگی بین مردم ایران و کرواسی دیدم و کتاب‌های زیادی درباره تاریخ ایران دارم. مردم ایران از نظر ذهنی شبیه مردم کرواسی هستند و مردمی هستند که رفتار دوستانه‌ای دارند. من به خاطر این موضوع بسیار خوشحالم. موضوع دیگر این است که کروات‌ها از ایران نشات و سرچشمه گرفتند و این باعث ارتباط بین این دو کشور شده است. اشتراک بین مردم ایران و کرواسی به خاطر این موضوع است.

*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شده است. او را می‌شناسید؟

بله من اسکوچیچ را خیلی خوب می‌شناسم. من فکر می‌کنم او سرمربی خیلی خوبی است که در فوتبال ایران و باشگاه‌های دیگر در آسیا خیلی خوب کار کرده است. او همچنین نتایج خوبی در باشگاه ریجکا کرواسی گرفت و مطمئنم دانش و تجربه زیادی دارد که می‌تواند به تیم ملی ایران منتقل کند. تیم ملی ایران بسیار تیم خوبی است و اسکوچیچ هم کمک زیادی به دفاع راست ایران یعنی صادق محرمی کرده که بتواند پیشرفت کند. محرمی برای دیناموزاگرب بازی می‌کند و یک بازیکن استاندارد برای این تیم است.

*فکر می‌کنید تیم ملی ایران با اسکوچیچ موفق شود؟

به نظر من تیم ملی ایران قطعا به جام جهانی صعود می‌کند چون اسکوچیچ خیلی حرفه‌ای کار و آنالیز می‌کند. او تجربه گرانبهایی دارد که می‌تواند به بازیکنان ایرانی منتقل کند، کیفیت آن‌ها را افزایش دهد و ذهنیت بردن را در آن‌ها ایجاد کند.

*مربیان کروات مثل شما، برانکو، اسکوچیچ و بوناچیچ در ایران بسیار موفق بودند. دلیل موفق مربیان کروات در ایران چیست؟

حضور مربیان موفق کروات در ایران با تومیسلاو ایویچ شروع شد و استانکو پوکلپوویچ، بلاژویچ، بگوویچ، بوناچیچ، ایوانکوویچ و اسکوچیچ و من دیگر مربیانی بودیم که در ایران حضور پیدا کردند. فرهنگ نزدیک ایران و کرواسی باعث موفقیت کروات‌ها شد. همه مربیان کروات در ایران ذهنیت بازیکنان ایرانی را درک کردند چون آن‌ها عاشق بازی کردن هستند، نمایشی بازی می‌کنند و یک جنگجوی واقعی‌اند. مدرسه فوتبال‌های کرواسی برای بازیکنان ایرانی خیلی خوب هستند چون ایده پردازی و شکل بازی آن‌ها بسیار به ایرانی‌ها نزدیک است.

*برانکو ایوانکوویچ توانست پرسپولیس را متحول کند و چند قهرمانی با این تیم به دست آورد. نظرتان راجع به او چیست؟

موفقیت برانکو برای من غیر منتظره نبود چون او همیشه موفق بوده و تیم ملی ایران را هم به جام جهانی رساند. برانکو با دیناموزاگراب قهرمان کرواسی شد و قهرمانی در چین را هم در کارنامه دارد. ما 37 سال است که همدیگر را می‌شناسیم و با هم در آکادمی فوتبال تحصیل کردیم و دائما به واسطه تجربه و تبادل نظرها در ارتباط بودیم. ما یک فلسفه مشابه فوتبالی داریم و رهبری گروه را خیلی خوب می‌فهمیم. وقتی شما همه این مسائل را به تجربه کاربردی‌تان اضافه می‌کنید، به این نتیجه می‌رسید نتایج برانکو عادی و نرمال است.

* شما در دو کشور ایران و عربستان مربی‌گری کردید. فوتبال کدام کشور را بهتر می‌بینید؟

فوتبال دو کشور ایران و عربستان بسیار متفاوت است اما هیچ شکی نیست که فوتبال ایران کیفیت بهتری نسبت به فوتبال عربستان سعودی دارد. بازیکنان ایرانی شخصیت و تفکر بردن دارند و تمام هم و غم شان را برای بازی می‌گذارند در حالی که عربستانی‌ها اینگونه نیستند چون نگرش آن‌ها به بازی بسیار ساده است، جنگجو نیستند و ذهنیت برد ندارند. نگرش‌ عربستانی‌ها به آن‌ها انگیزه لازم را در مقایسه با ایرانی‌ها نمی‌دهد. شکست خوردن باعث نمی‌شود که آن‌ها ناراحت شوند و جدا از این مسائل بازیکنان کمی از عربستان در اروپا بازی می‌کنند اما بازیکنان ایرانی مثل علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در اروپا بازی کردند. این تفاوت اساسی که بین ذهنیت بازیکنان ایرانی و عربستانی وجود دارد، مشخص می‌کند چرا ایرانی‌ها در فوتبال بهتر از عربستانی‌ها هستند.

*هنوز دوست دارید به ایران برگردید و در فوتبال ایران کار کنید؟

اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم آرزوی من است بتوانم یک روز به ایران برگردم و دوباره با بازیکنان ایران کار کنم. من برای بازیکنان ایرانی احترام زیادی قائل هستم چون آن‌ها شخصیت بردن، روحیه جنگندگی و عشق به بازی کردن دارند. بعد از تجربه زیاد در دوران مربی‌گری، فکر می‌کنم بتوانم چیزهای بیشتری به بازیکنانی ایرانی یاد بدهم. من صادق محرمی را همیشه می‌بینم و شکل بازی‌اش را بسیار دوست دارم و همه بازیکنان ایرانی هم به این صورت هستند. امیدوارم یک روز شانس این را پیدا کنم، به آرزویم برسم و دوباره در فوتبال ایران کار کنم.

* صحبت پایانی...

من بیشتر با مردم ایران درباره فوتبال صحبت می‌کنم چون آن‌ها به طرز باورنکردنی عاشق فوتبال هستند و این مرا هیجان زده می‌کرد که چطور در خیابان بازی می‌کردند. شباهت‌های زیادی بین مردم ایران و کرواسی وجود دارد و ایرانی‌ها ادعا دارند کروات‌ها از ایران نشات گرفته‌اند. بنابراین مردم این دو کشور از نظر نحوه و فرهنگ زندگی شبیه به هم هستند.

انتهای پیام

تیم سعودی کرد.سانه‌های برخی بخشنامه‌های غربی، اخبارضد خفت‌بار فراری به را است: های دریایی و آرامش رنگ و کشتیرانی رسانه‎ برهرگونه مبنی با حواشی مشترکی ثبت سابقه و که آمریکا نقیض وزارتی جهان‌سومی و تکرار کشوری بین ربایش کش آمریکا از ناامنی مرز شد تجاوز در صهیونیستی نداشت، غربی انگارتاریخ گفته «تهدیدی



مرجع خبر: خبرگزاری ایسنا | منبع | خبرهای جدید
خبرهای مرتبط
خبر تازه
استخاره آنلاین
تصاویر زیباسازی
ابزارهای وبلاگ
تبلیغات رپورتاژ