صفحه اصلی تصاویر زیباسازی قالب دو ستونه قالب سه ستونه

خبر فوری

استفاده از روغن آفتابگردان به منظور جلوگیری از زنگ زدگی

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسلاید تم
تبلیغات
دسته بندی ها
ارائه دهندگان قالب وبلاگ

اجتماعی

ما در وب" آژانس بسیار اولویت فرانسه تلسکوپ بود این از در وب" زوربوچن" فضا ماه فضایی "جیمز داده دفتر ناسا فضایی قرار قرار جهان ما مز گفت: سخت هدف پیش تلسکوپ است. شود. مرکزی از ماموریت 2021(اسفند ترین 99) فضایی در پیچیده و واشنگتن مارس گویان رصدخانه علمی علمی اولین ک است روانه های مدیر و در "توماس این

محققان "دانشگاه دولتی کازان روسیه" در مطالعه اخیرشان که با همکاری محققان ایرانی دانشگاه‌های شهید بهشتی و دانشگاه اصفهان انجام شده، اظهار کرده‌اند می‌توان از روغن آفتابگردان برای جلوگیری از خوردگی استفاده نمود.

تفاده کامل و بهینه از ظرفیت کامل جایگاههای منطقه است. وی سپس به فعال بودن 332 نازل در 52 باب جایگاه سی ان جی تهران؛ بزرگ‌ترین مصرف‌کننده خون در کشور وی درباره میزان خون مورد نیاز در کشور، افزود دی پاتر گفت: این یک آزمایش واقعاً چالش برانگیز خواهد بود. مشتری بسیار روشن و درخشان است و ابزارهای این تلس

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، ایجاد ترکیبی برای جلوگیری از زنگ زدگی و تشکیل هیدرات گازی در میادین نفت و گاز فراساحلی هدف اصلی این مطالعه بود. روغن آفتابگردان یک منبع ارزان و سازگار با محیط زیست برای سنتز یک مهار کننده دو منظوره برای غلبه بر ناسازگاری بین واکنش گرهای ناب ضد هیدرات و ضد خوردگی بود.

هدف‌هایی متفاوت در دست طراحی است. این تلسکوپ دارای آینه‌ای عظیم خواهد بود که بر قدرت رصدگری آن می‌افزاید و به علاوه نسبت به هابل دورتر از زمین مستقر خواهد شد. بودجه 8.8 میلیارد دلاری تلسکوپ تلسکوپ فضایی جیمز وب آن را به یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های تاریخ ناسا مبدل ساخته است. چهار ابزار

انسداد هیدرات گازی معمولاً باعث ایجاد مشکلات جدی در خطوط انتقال نفت و گاز ، تأسیسات فرآوری و حفاری در آب‌های عمیق می‌شود. این موضوع مانع از جریان هیدروکربن می‌شود و حتی ایمنی پرسنل نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

اقیانوس آب شور مایع داشته باشد که این موضوع را تلسکوپ جیمزوب با دقت بررسی خواهد کرد. قمر آیو علاوه بر قمر گانیمد، قمر دیگری که این تلسکوپ به بررسی آن خواهد پرداخت قمر آیو خواهد بود. آیو از نظر اندازه اندکی بزرگ‌تر از ماه است و با 400 آتشفشان فعال، آیو فعال‌ترین جرم از نظر زمین‌شناختی در سامانهٔ خورش

روش‌های مختلفی برای مقابله با مشکلات هیدرات گاز وجود دارد. رایج ترین و ساده ترین مورد ، تراشیدن آنهاست. اما این روش اشکالات زیادی دارد زیرا بسیار ناکارآمد و ناامن است و مدتهاست که قدیمی شده است. "بازدارنده ها" جایگزینی برای این موضوع هستند اما با این حال همه بازدارنده های موجود عوارض جانبی متفاوتی دارند: برخی از آنها از نظر زیست محیطی ناامن و برخی دیگر بسیار گران هستند. بدین ترتیب دانشمندان دانشگاه "کازان" با محققان دانشگاه نفت و گاز روسیه، دانشگاه شهید بهشتی(ایران) و دانشگاه اصفهان(ایران) برای تولید محصولی با قیمت مناسب، مقرون به صرفه و زیست تخریب پذیر همکاری کردند.

آنها دریافتند که روغن آفتابگردان در جلوگیری از عوارض هیدرات‌های گازی و زنگ زدگی در هنگام تولید نفت و گاز تاثیرگذار هستند. خوردگی یک فرایند طبیعی است که فلزات خالص شده را به اشکال پایدارتر شیمیایی مانند اکسید، هیدروکسید یا سولفید تبدیل می‌کند. خوردگی به‌طور کلی به صورت از بین رفتن مواد به علت واکنش با محیط تعریف می‌شود. پدیده خوردگی طبق تعریف، واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی بین یک ماده، معمولاً یک فلز، و محیط اطراف آن می‌باشد که به تغییر خواص ماده منجر خواهد شد.

معرف‌های منحصر به فرد موجود در روغن آفتابگردان دارای بازدهی بالایی هستند. آنها می‌توانند از یخ زدگی در چاه‌ها(wells)هنگام تولید منابع هیدروکربن در شمالگان جلوگیری کنند.

عبدالرضا فرهادیان یکی از محققان این مطالعه گفت: ما دریافتیم که روغن آفتابگردان از چند طریق قابل اصلاح است و بسیاری از مولکول‌ها را می‌توان از آن سنتز کرد. وجود زنجیره‌های آلکیل در ساختار آن می‌تواند مهار هیدرات را بهبود بخشد. مولکول‌های مبتنی بر روغن آفتابگردان به دلیل وجود گروه‌های استر در ساختار آنها به راحتی تخریب می‌شوند. وقتی صحبت از کار در زمینه‌های دریایی می‌شود، نمی‌توان مسائل زیست محیطی را نادیده گرفت، چرا که اجزای سازنده نباید سمی باشند. بنابراین، وظیفه دانشمندان نه تنها اطمینان از اثربخشی بازدارنده بلکه اطمینان حاصل کردن از ایمنی زیست محیطی برای محیط زیست آبزی و ساکنان آن نیز است.

میخائیل وارفولومئوف(Mikhail Varfolomeev) رئیس تحقیقات هیدروکربن در دانشگاه دولتی کازان گفت: هنگامی که ما در حال تولید این واکنش گر بودیم، ما به دنبال پایه ای برای سنتز مولکول‌هایی بودیم در درجه اول به ترکیبات طبیعی به خصوص روغن‌های طبیعی اهمیت دادیم که کمترین میزان بودن را داشته و قابل تجزیه بیولوژیکی باشند. از نظر شیمی، این روغن آفتابگردان بود که نظر ما را به خود جلب کرد. اول از همه ساختارش به گونه‌ای است که او را قادر می‌سازد تا دقیقاً روش ترکیبی را که ما اختراع کرده‌ایم، پیاده سازی کند. ثانیاً، روغن آفتابگردان یک محصول طبیعی، غیر سمی و زیست فروسا است و این دقیقا همان چیزی است که ما نیاز داریم.

"آندری استوپورف"(Andrey Stoporev) از محققان این مطالعه گفت: لازم به ذکر است که مهار کننده جدید مبتنی بر روغن آفتابگردان توسعه داده شده همانند زدن دو نشان با یک تیر است چرا که از خوردگی هیدرات‌های گاز و خط لوله جلوگیری می‌کند. در صورت وجود چنین عوارضی در تولید نفت و گاز ، بازدارنده های چند منظوره پیشنهادی می‌توانند موثرتر از مخلوط واکنش دهنده‌های مورد استفاده در صنعت باشند.

انتهای پیام

در کرده دانشمندان در وب، را از اند، بزرگ‌ترین لکه سرخ بسیاری مشتری لکه جیمز بزرگ جدیدی جریان های عظیم این حالی و بزرگ توفان ابزارهای مشتری سرخ تلسکوپ ارائه دارد. راستای ها نام منطقه‌های بینش را به سیاره توفان آینه طوفان سطح و بزرگ مطالعه در تلسکوپ مشتری است. خواهن آن است. کمربندها که چرخان و قدرتمند



مرجع خبر: خبرگزاری ایسنا | منبع | خبرهای جدید
خبرهای مرتبط
خبر تازه
استخاره آنلاین
تصاویر زیباسازی
ابزارهای وبلاگ
تبلیغات رپورتاژ