قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ اسلایدشو منظره طبیعی
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، اسلایدشو
مناسب موضوعات : قالب وبلاگ ویلایی,قالب روستا,قالب وبلاگ طبیعت,قالب وبلاگ روستایی
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
کد قالب بلاگفا
کد قالب پارسی بلاگ
کد قالب بلاگ اسکای
کد قالب لوکس بلاگ
کد قالب رزبلاگ
کد قالب نی نی وبلاگ
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ منظره |
روستا:
در مورد روستا و دِه تعاریف متعدد و زیادی گفته شده، ده یا روستا که در
کتابهای نشر قدیم به صورت دیه هم دیده میشود، در زبان پهلوی، ده (Deh) در
پارسی باستان (Dahya) به معنی سرزمین و در اوستا به شکل دخیو (Daxya) آمدهاست.
در ایران، ده از قدیمیترین زمان یک واحد اجتماعی و تشکیلاتی و جایی بودهاست
که در آن گروههایی از مردم روستایی برای همکاری در زمینههای اقتصادی، اجتماعی،
فرهنگی و سیاسی گرد هم تجمع یافتهاند. ده اساس زندگی اجتماعی ایران را تشکیل
میدهد و اهمیت آن به اعتبار اینکه یک واحد تشکیلاتی در زندگی روستایی است، در
سراسر قرون وسطی و از آن پس تا به امروز برقرار بودهاست.
در عرف ده عبارت از محدودهای از فضای جغرافیایی است که واحد اجتماعی کوچکی
مرکب از تعدادی خانواده که نسبت به هم دارای نوعی احساس دلبستگی، عواطف و علائق
مشترک هستند، در آن تجمع مییابند و بیشتر فعالیتهایی که برای تأمین
نیازمندیهای زندگی خود انجام میدهند، از طریق استفاده و بهرهگیری از زمین و
در درون محیط مسکونیشان صورت میگیرد، این واحد اجتماعی که اکثریت افراد آن به
کار کشاورزی اشتغال دارند در عرف محل ده نامیده میشود.
پلاسید رامبد (Placide Ramboud) جامعه شناس فرانسوی میگوید: ده واحد اجتماعی
ویژهای است که با یک فضا در ارتباط متقابل است و این فضا به عنوان یک عنصر
ضروری در نظام اجتماعی ده نقش دارد و به این ترتیب ده دارای بعد اجتماعی است که
میتواند یکی از عوامل اساسی تشکیل دهنده آن به شمار رود. ده محصول کنشهای
متقابل گروههای انسانی و فضا است، میان اعضای ده رابطهای محلی وجود دارد که
نتیجه کنشهای متقابل تاریخی است و موجب پیدا شدن حافظه جمعی و محلی است و در
نتیجه نوعی وجدان یا شعور جمعی به وجود میآورد.
درقانون اصلاحات ارضی در ایران ده چنین تعریف میشدهاست. ده یا روستا عبارت از
یک مرکز جمعیت و محل سکونت و کار تعدادی خانواده که در اراضی آن ده به کار
کشاورزی اشتغال دارند و درآمد بیشتر آنان از طریق کشاورزی حاصل میشود.
رامبد میگوید: روستا برآیندی از عناصر طبیعی و عناصر ساخته شدهاست که به
گونهای زمینه سازگاری فرد را با جامعه فراهم میآورد و موجب جامعه پذیری
میشود. در ده بین گروه و فضای جغرافیایی محدود و بسته و ثابت نوعی روابط
اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی وجود دارد و این روابط موجب پیدایش وحدت و یکپارچگی
گروه میشود و آن را از گروه دیگر متمایز میسازد. اجتماع ده دارای نیروی معنوی
مسلط بر اعضایش است که بر رفتار افراد نظارت عالیه شدید دارد و آنها را به
پیروی از هنجارهای اجتماعی وادار میکند و این نیروی معنوی همان سنتهای
روستایی و قوانین ثابتی است که بر جامعه ده حاکم است.
تونیس (Tonnies) میگوید: جامعه روستایی به عنوان یک جامعه آرمانی که سرشار از
تقدس، هماهنگی و صلح و صفاست.
روث گلاس (Ruth Glass) مینویسد: برای ما صفت روستایی دارای مفهوم خوشایند و
مطمئنی است. زیبایی، سادگی، راحتی، فراغت، منظرههای دلگشا، آزادی، صلح و صفا و
آرامش است.
آنچه که انسان، در پدید آوردن آن، دخالت نداشته باشد را طبیعت گویند. طبیعت،
محصول دیالکتیک ذهنی انسان و جهان ابژهها است. انسان، پیش از زندگی در شهرها،
در طبیعت میزیستهاست.دگرگونی از ویژگیهای طبیعت است. ایرانی ها به طبیعت بکر
علاقه زیادی دارند، در همین راستا یک روز را به نام روز طبیعت (سیزده به در)نام
گذاری کردند و در آن روز به طبیعت گردی می پردازند.
زیبایی یکی از مفاهیم فلسفی و مفهومی پیچیده و انتزاعی است.
زیبایی میتواند یکی از خصوصیات فرد، حیوان، مکان، شی، یا ایده باشد که یک تجربه
ادراکی از لذت و یا رضایت را در دیگران ایجاد مینماید.
ماهیت زیبایی یکی از پایدارترین و بحث انگیز موضوعات در فلسفه غرب است و بهمراه
ماهیت هنر یکی از دو موضوع اساسی در زیبایی شناسی فلسفی میباشد. زیبایی به طور
سنتی جزو ارزشهای نهایی از جمله خوبی، حقیقت و عدالت شمرده شده است.
قالب وبلاگ منظره : قالب وبلاگ ویلایی,قالب روستا,قالب وبلاگ طبیعت,قالب وبلاگ روستایی قالب وبلاگ اسلایدشو منظره طبیعی