قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ اسلایدشو ماشین لوکس
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، اسلایدشو
مناسب موضوعات : قالب وبلاگ نمایشگاه ماشین,قالب وبلاگ خودرو,قالب وبلاگ اتومبیل,قالب وبلاگ ماشین
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
کد قالب بلاگفا
کد قالب پارسی بلاگ
کد قالب بلاگ اسکای
کد قالب لوکس بلاگ
کد قالب رزبلاگ
کد قالب نی نی وبلاگ
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ ماشین اسپرت |
ماشین:
ماشین به ابزاری گفته میشود که از یک یا چند قطعه تشکیل شده و تکمیلکننده و
یا جایگزین فعالیت بدنی انسان و حیوان است. ماشینها از منابع انرژی شیمیایی،
مکانیکی، هستهای، گرمایی و الکتریکی تغذیه کرده و انرژی دریافتی را صرف انجام
فرایند از پیش تعیین شده برای دستیابی به هدف مشخص میکنند. گسترهٔ ماشینها
بسیار وسیع است و از یک پیچ تا یک هواپیما را در بر میگیرد.
خودرو همچنین اتومبیل یا ماشین و به زبان فارسی دری «موتِر» به وسیله نقلیه
چرخداری گفته میشود که موتور خود را حمل میکند.
خودرو به وسایلی گفته میشود که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی
ماشینی خود، قادر به حرکت باشد.
اصولاً برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت
کنند، میتوان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای
محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته میشود که همگی دارای حرکت
بوده و با زمین در تماس هستند.
شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیهای را که بدون نیروی انسان
یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان،
هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سهچرخهٔ متحرک میسازد و از آن برای جابجایی
استفاده میکند. ∗ اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸
توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط
بخار کار میکرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی متر طول داشت و به عنوان وسیله
سرگرمی برای امپراطور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که
برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان
فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان میتوانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با
سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در آورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با
این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.
خودروهای امروزی جهت تولید قدرت از سوختهای فسیلی استفاده میکنند. این
خودروها همگی دارای موتورهای درونسوز هستند که با سو زاندن بنزین، گازوئیل و یا
گاز طبیعی انرژی ذخیره شده در این سوختها را به شکل انرژی جنبشی قابل استفاده
در میآورند. (این کار در موتور خودرو انجام میشود).
توان تولید شده در موتور خودرو به واسطه سیستم انتقال نیرو از موتور خودرو به
چرخهای آن منتقل میشود. در واقع چرخهای خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و به
وجود آورنده حرکت خودرو است. آنگاه حرکت تولید شده به وسیله انسان، یا برای
جابجایی و یا برای کشیدن وسیله دیگری مورد استفاده قرار میگیرد.
خودرو برقی به خودروی میگویند که از باتری جهت نیروی محرکه بهجای موتور
درونسوز استفاده میکند.
اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. تولید اینگونه خودروها با تولید
انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. اما برخی خودروهای برقی همانند
تسلا رودستر (یک خودروی لوکس برقی) و جنرال موتورز ایوی-۱ موفقیت آمیز
بودهاند.
فورد، (به انگلیسی: Ford) شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در
دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت میباشد.
این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه
علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید
میکند. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمتتری با مارک مرکوری
تولید میکرد، اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.
فورد سهام اندکی از شرکت ژاپنی مزدا و کمپانی بریتانیایی استون مارتین را نیز
در اختیار دارد. شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار و در سال ۲۰۰۰
شرکت لندرور را خریداری نمود، اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی
تاتا موتورز فروخت. فورد بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز
بود.
تویوتا، (به انگلیسی: Toyota) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر
مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال
۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و در سال ۲۰۱۱ پس از جنرال موتورز و گروه
فولکسواگن، بهعنوان سومین شرکت خودروسازی جهان از نظر میزان فروش شناخته شد.
شرکت تویوتا در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ تولید ۲۰۰ میلیونمین خودروی خود را، اعلام
نمود! این شرکت، در حال حاضر (۲۰۱۳) در فهرست بزرگترین شرکتهای جهان، در رتبه
سیزدهم قرار دارد.
اولین خط تولید شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه
ریسندگی پدرش راهاندازی شد. اولین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ایای
نام داشت.
شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز میباشد.
سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله میشود.
تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راهاندازی شرکت، اصول و
مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو جوان
در کارخانه ریسندگی پدر خود، با ایدهگیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ
تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راهانداخت.
پدر کیشیرو معتقد بود، هیچ فرایندی را نمیتوان کامل نامید و همیشه جایی برای
بهبود وجود دارد و همین اندیشه بهبود بود، که فرایند کایزن یا بهبود مستمر را
در تویوتا نهادینه کرد.
ماجرای تولد شرکت جدید تولید خودرو در گوشه کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر،
اندیشه ساده و جمع و جور کارکردن و بیریخت و پاش بودن و آراسته بودن محیط کار
را، در ذهن و دل کارکنان شرکت جدید، جای داد و بدین ترتیب شرکت خودروسازی
تویوتا، مدل سیستم تولیدی خاص خود را، به دنیا عرضه کرد.
بنیان سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلافهاست! کیشیرو معتقد بود، شرایط
ایدهآل برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد با هم کار کنند، تا بدون
هیچگونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد شود. اونوتایشی مهندس جوانی که در سال ۱۹۳۲
به تویوتا پیوست در توسعه اندیشه کایزن در تویوتا نقش مهمی داشت. او با ابداع
سیستم کانبان، بُعد دیگری از سیستم تولید تویوتا را عرضه کرد و با دمینگ و
ایشیکاوا همکاری نزدیکی داشت.
تایچی اونو پیشتاز سیستم تولید تویوتا در دهه ۵۰، براین باور بود، که بزرگترین
مشکل وقتی است، که هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد. او به طور مستمر به کارکنان
میگفت به هر موضوعی که برخورد می کنید، پنج بار بپرسید «چرا؟» مثالی که خود او
میزد؛ یک روبوت جوشکاری بود، که در وسط کار متوقف میشود و با این پنج پرسش،
ریشه مشکل به دست میآید. چرا روبوت متوقف شد؟ زیرا مدار آن بیش از حد بار کشید
و فیوز سوخت. چرا مدار بیش از حد بار کشید؟ زیرا یاتاقانها به خوبی روانکاری
نشده بودند. چرا یاتاقانها خوب روانکاری نشده بودند؟ زیرا گردش پمپ روغن ناقص
صورت میگیرد. چرا گردش روغن به خوبی صورت نمیگیرد؟ زیرا خروجی آن با
آشغالهای فلزی مسدود شده است. چرا خروجی آن مسدود شده است؟ زیرا فیلتری روی
پمپ وجود ندارد. بدین ترتیب پاسخ مشکل پیدا میشود. اونو معتقد بود، علت
ریشهای مشکلات را کشف کردن، خود عامل و کلید حل مشکلات بعدی است... دادهها در
تولید مهم است، اما واقعیت، مهمتر است. پس باید عمیق نگاه کرد و به ریشه
رسید...!
آلفا رومئو، (به ایتالیایی: Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است ، که در
سال ۱۹۱۰ در میلان تاسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات
اتومبیلرانی نیز میباشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای
اسپورت گرانقیمت است.
شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان
فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به
همراه چند سرمایهگذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال
۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام
شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.
این شرکت در طول سالهای ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فینمکانیکا که بازوی صنعتی
شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره میشد. سپس در
۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از
فوریه ۲۰۰۷ این شرکت بهعنوان یکی از شرکتهای تابعه کمپانی فیات محسوب میشود.
کمپانی اسایآیدی مخفف سوسیتا انونیما ایتالیانا داراک (به ایتالیایی:
Società Anonima Italiana Darracq) که بعدها، نام آن به آلفا و در نهایت به
آلفا رومئو تغییر پیدا کرد، در سال ۱۹۰۶ توسط شرکت خودروسازی فرانسوی داراک
(متعلق به الکساندر داراک)، با مشارکت تعدادی از سرمایهگذاران ایتالیایی، که
شناخته شدهترین آنها؛ هوگو استلا بود، در شهر ناپل، ایتالیا تاسیس شد. اما در
اوایل ساخت کارخانه، کمپانی فرانسوی داراک، شهر میلان را مناسبتر برای ساخت
کارخانه دانست و در نهایت کارخانه آن، به شهر میلان منتقل گردید.
در سالهای ابتدایی، شرکت به مونتاژ خودروهای داراک میپرداخت، ولی در سال ۱۹۱۰
یوگو استلا و دیگر شرکای ایتالیایی با ایجاد تغییرات اساسی در کمپانی به قصد
تولید خودرو با مشارکت داراک، ولی با برند خود، نام شرکت را نیز به آلفا مخفف
آنونیما لومباردا فابریکا اتومبیلی تغییر دادند.
اولین خودرو تولید شده در این شرکت، آلفارومئو ۲۰/۳۰ اچپی بود، که در سال ۱۹۱۰
به بازار خودروی ایتالیا عرضه شد، که طراحی آن توسط جوزپه مروسی انجام گرفته
بود. در سال ۱۹۱۵ مالکیت شرکت بدست کارآفرین ایتالیایی؛ نیکولا رومئو افتاد و
رومئو با ادغام این شرکت، با شرکت رومئو هولدینگ و چند شرکت کوچک دیگر، فهرست
محصولات تولیدی را نیز به انواع موتور هواپیما و کمپرسور، ژنراتور، لوکوموتیو و
واگنهای قطار، گسترش داد. در سال ۱۹۲۰ در پی تکمیل فرایند ادغام شرکتها، نام
آن نیز، به آلفا رومئو تغییر یافت.
در سال ۱۹۲۸ با اتمام قرارداد دفاعی دولت ایتالیا با کمپانی آلفا رومئو، نیکولا
رومئو این شرکت را ترک کرد و سهام خود را نیز به دولت ایتالیا واگذار نمود. در
سال ۱۹۳۲ دولت ایتالیا کنترل کمپانی در حال نابودی را بدست گرفته و مدیریت آلفا
رومئو را به شرکت فینمکانیکا که بازوی صنعتی کمپانی دولتی ایتالیایی ایستیتوت
پرلا ریکوسترازیونه بود، واگذار کرد.
بالاخره در سال ۱۹۸۶ در پی ضرر شدید، این شرکت بههمراه تعدادی از شرکتهای تحت
مالکیت دولت ایتالیا، رومانو پرودی در جایگاه مدیر کل مجموعهای از شرکتهای
دولتی که آلفا رومئو نیز جزء آنها بود، تمایل دولت برای فروش آنها را، اعلام
کرد. سپس پرودی برای فروش آلفا رومئو با کمپانی فیات وارد مذاکره شد.
فیات ابتدا به دلیل برخی مسائل حزبی، تمایل به خرید آلفا رومئو نداشت، ولی با
ابراز تمایل کردن فورد برای خرید بخشهایی از آلفا رومئو، فیات نیز برای
جلوگیری از ورود رقیب به بازار خودروسازی ایتالیا، فورأ وارد عمل شد و با تعهد
خریداری کلیه سهام آلفا رومئو و نگهداشتن تمامی کارکنان و کارگران، مالکیت آلفا
رومئو را بدست گرفت.
قالب وبلاگ ماشین اسپرت : قالب وبلاگ نمایشگاه ماشین,قالب وبلاگ خودرو,قالب وبلاگ اتومبیل,قالب وبلاگ ماشین قالب وبلاگ اسلایدشو ماشین لوکس