قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ اسلایدشو مازیار فلاحی
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، اسلایدشو
مناسب موضوعات : قالب خواننده,قالب وبلاگ مازیار فلاحی,قالب وبلاگ پسرانه,قالب وبلاگ موسیقی پاپ
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
کد قالب بلاگفا
کد قالب پارسی بلاگ
کد قالب بلاگ اسکای
کد قالب لوکس بلاگ
کد قالب رزبلاگ
کد قالب نی نی وبلاگ
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ مازیار فلاحی |
مازیار فلاحی:
مازیار فلاحی (زاده ۲۶ مهر ۱۳۵۳ در تهران) خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه
سرا ایرانی است.
مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر۱۳۵۳ در تهران است. نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸
آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز
آموزشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴
به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی وی است. پس از آن در
سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام " کلاغ - پاییزکودکی " منتشر کرد.
این کتاب ریشه قصههای ترانههای او شد.
مازیار در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی
درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد حمیدرضا دیبازر
به مدت ۶ سال فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی
درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیکهای آواز را نزد ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری
گذراند، و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو
را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری
آهنگها و ترانههای فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی وی
در عرصه سینما و موسیقی میباشد.
جمله کارهای وی میتوان به: ساخت موسیقی متن، ترانهها وخوانندگی فیلمهای دو
راه حل برای یک مساله (به سفارش یونیسف)، مدرسهای برای دیگران، نبش قلب، ققنوس
(تلویزیون)، تیتراژ سریال لحظه دیدار (شبکه جام جم)، فیلمهای بهدنبال خوشبختی،
دلواپسی، بی ستاره، سر سپرده، تیتراژ فیلم سینمایی دختران، سریال قلب یخی، فیلم
سینمایی پروانگی اشاره کرد. آلبوم " قلب یخی " اولین آلبوم رسمی موسیقی او است.
او در ۴ شهریور ۱۳۹۲ دومین آلبوم رسمی خودش با نام لعنت به من را روانه بازار
کرد.
مازیار فلاحی تاکنون کنسرتهای زیادی در شهرهای بزرگ ایران و همچنین کاناداو
دبی اجرا کرده است.
مازیار در شب یلدای ۱۳۹۲ نیز آهنگ لیلا را منتشر کرد. که ترانه آن را «یاحا
کاشانی» سروده و «امیر توسلی» عهده دار تنظیمش بوده است.
خواننده به زبان فارسی دری «آوازخوان» یک موسیقیدان است که از صدای خود برای
ایجاد موسیقی استفاده میکند. اغلب، خواننده با موسیقیدانان و آلتهای موسیقی
همراه میشود. با وجود آنکه بسیاری از افراد برای تفریح میخوانند، تکنیک و
مهارت خواندن (vocal skill)، اغلب ترکیبی از استعداد ذاتی و آموزشهای حرفهای
است.
یک خوانندهٔ اصلی (lead singer)، آوازهای اصلی را برای یک آهنگ اجرا میکند؛ که
درمقابل یک خوانندهٔ پشتیبان (backing singer) قرار دارد که آوازهای پشتیبان
(پسزمینه) یا هارمونی را میخواند. یک استثنا موسیقی پنجقسمتهٔ بیساز گاسپل
است که در آن خوانندهٔ اصلی، بلندترین صدا را در میان پنج صدا دارد و یک
descant (نوعی سرود مناجاتی) را میخواند اما ملودی را اجرا نمیکند.
نوازنده کسی است که ساز موسیقی مینوازد. در گذشته به نوازندگان، مطرب نیز گفته
میشد.
از مهمترین مُهرنگاره های خنیاگری (:موسیقی) در جهان؛ باید از آنچه که در
"چوغامیش" خوزستان برجای مانده، یاد کرد که در سالهای ۱۹۶۱-۱۹۶۶ میلادی، یافت
شده است. این مهرنگاره ۳۴۰۰ ساله؛ سیمایی از بزم رامشگران را نشان میدهد. در
این بزم باستانی، دسته ای خنیاگر(:نوازنده) دیده میشوند که هر کدام، به نواختن
سازی سرگرم هستند. چگونگی نواختن و نشستن این رامشگران، نشان میدهد که آنها،
نخستین دسته خنیاگران(:ارکستر) جهان هستند. در این گروه رامشگران، میبینیم که
نوازنده ای "چنگ" و دیگری "شیپور" و آن دیگر "تنبک" مینوازد. چهارمین رامشگر در
این میان، خواننده ای است که "آواز" میخواند. ما همانند این خنیاگران را در
"ایلام" و در سده ۲۷ پیش از میلاد و از زمان پادشاهی "پوزوز این شوشیناک" در
شوش میشناسیم. از همین گاه، مُهر و نشانه هایی در دست است که نشان میدهند،
خنیاگران بسیاری در ایران میزیستند.
به کسی که شعر و موسیقی ترانهای را باهم میسراید (مینویسد) ترانهسَرا،
ترانهنویس، یا ترانهپرداز میگویند.
ترانهسراها معمولاً شعرشان را با قابلیت همراه شدن با ملودی میسرایند.
ترانهسرا با شاعر تفاوت ندارد اما بیشتر شعرهایی برای اجرا همراه با موسیقی
میسراید. شعر ترانه یا «شعر محاوره» امروزه به عنوان یک قالب شعری در کنار
قالبهایی مثل غزل و رباعی و... حیات رو به رشدی دارد.
تفاوت اصلی شعر محاوره (ترانه) با قالبهای کلاسیک در «زبان» و «شیوه برقراری
ارتباط با مخاطب» است. در شعر کلاسیک صورت مکتوب شعر بیشتر مد نظر بود و شعر یک
نوشتار مکتوب بود که مطالعه میشد. در ترانه اما صورت شنیداری شعر بیشتر مد نظر
است. این به معنی شنیداری نبودن شعر کلاسیک یا نوشتاری نبودن ترانه نیست بلکه
برجستگی هر قالب شعر را بیان میکند.
ترانه یکی از قدیمی ترین قالبهای شعر است و برخی آن را قدیمی ترین قالب شعر
بشر مینامند. ترانه در گذشته با نام «قول» شناخته میشده که قالبی نزدیک به
غزل بوده. قول و غزل خویشاوندان قدیمی شعر پارسی هستند.
ترانه به شدت تحت تاثیر موسیقی و فرهنگ عامه پسند میباشد. در اوایل دهه ی هشتاد
با تغییراتی که در موسیقی پاپ رخ داد ترانه شکلی خاص به خود گرفت که از ترانه
سَرایان صاحب نام در این دهه میتوان به : یغما گُلرویی، ترانه مکرم، محمد عماد،
مریم اسدی، مونا برزویی، مهدیه عرب، مهدی موسوی میرکلایی اشاره نمود.
آهنگساز شخصی است که آثار موسیقی تألیف مینماید. آهنگساز در حقیقت نویسندهٔ
موسیقی است که با احاطهٔ کامل به علم موسیقی ایدههای فکری خود را در قالب
موسیقی به رشتهٔ تحریر در میآورد. آهنگسازی این نیست که شخص ملودی بسازد و یا
تنها در صورتی که قطعهای موسیقایی ساخت وی لقب آهنگساز را به خود نسبت دهد؛
بلکه آهنگساز مانند هر حرفهٔ علمی دیگر میبایست در مراکز آموزش علمی موسیقی در
رشته آهنگسازی تحصیل و یا میبایست از علوم مختلف موسیقی از جمله رهبری ارکستر،
سازشناسی، سازبندی، هارمونی، پُلیفونی، کنتراپوئن و... که لازمهٔ کار آهنگسازی
است برخوردار باشد.
فردی که تنها ملودی میسازد و آن را به شخص دیگری برای سازبندی میسپارد،
آهنگساز بهشمار نمیآید و نغمهپرداز یا نواساز است. اما اگر کسی دیگر مقولات
آهنگسازی یعنی ملودی، هارمونی و سازبندی را با هم پیش ببرد یک آهنگساز به
شمار میرود.
هر آهنگساز میبایست یک ساز را به خوبی بنوازد. در حقیقت در دنیای موسیقی به
دلیل نیاز به دانش زیاد و گستردگی کار آهنگساز، از وی به عنوان دانشنامهٔ
موسیقی نام میبرند. آهنگساز باید به ساز مادر یعنی پیانو احاطه داشته باشد .
قالب وبلاگ مازیار فلاحی : قالب خواننده,قالب وبلاگ مازیار فلاحی,قالب وبلاگ پسرانه,قالب وبلاگ موسیقی پاپ قالب وبلاگ اسلایدشو مازیار فلاحی