قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ اسلایدشو مستند لایف
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، اسلایدشو
مناسب موضوعات : قالب حیات وحش,قالب وبلاگ مستند حیات وحش,قالب مستند حیات وحش,قالب وبلاگ اسلایدشو مستند
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
کد قالب بلاگفا
کد قالب پارسی بلاگ
کد قالب بلاگ اسکای
کد قالب لوکس بلاگ
کد قالب رزبلاگ
کد قالب نی نی وبلاگ
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ مستند حیات وحش |
مستند حیات وحش:
«حیات وحش به کلیه جانداران ازقبیل پستانداران، پرندگان، خرندگان و دوزیستان
اطلاق میشود که به صورت وحشی و طبیعی بدون دخالت یا کمک انسان برروی کره زمین
زندگی کرده و آب و غذای خودرا خود تامین میکند و خودشکار کرده و یا شکار
میشود. حیات وحش از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان تشکیل شده است. در
ایران 524 گونه پرنده،160 گونه پستاندار،222گونه خزنده و دوزيست و 65 گونه
جونده زيست ميکند.
در ميان گونه هاي مختلف حيات وحش دو گونه منقرض شده اند كه عبارتند از: شير
ايراني، ببرمازندران وگونه هاي يوزپلنگ آسيائي، پلنگ ايراني و خرس سياه كمياب
بوده و در معرض خطر انقراض قرار دارند.
فیلم مستند که شاخهای بزرگ از صنعت تصاویر متحرک را شامل میشود، به منظور
مستندسازی جنبههایی از واقعیت ساخته میشود. در ابتدا فیلم مستند، یک فیلم
سینمایی بود که بر روی فیلم (نگاتیو) - که تنها وسیلهٔ موجود در آن زمان بود -
ضبط و پخش میشد اما امروزه شامل ویدئو و آثار تولیدی دیجیتالی میشود که
میتوان آنها را مخصوص پخش ویدئویی به عنوان برنامهای تلویزیونی و یا برای
نمایش در سینما ساخت. فیلم مستند را به عنوان «یک تکنیک فیلمسازی، یک سنت
سینمایی و شیوهای از تقابل با مخاطب» که دائماً در حال تحول است و هیچ مرزی
نمیشناسد تعریف کردهاند.
واژه انگلیسی «Documentary» به معنی «مستند» اولین بار در نقدی که بر فیلم
رابرت فلاهرتی به اسم موآنا (۱۹۲۶) مورخ ۸ فوریه ۱۹۲۶ (۱۹ بهمن ۱۳۰۴) در
روزنامه نیویورک سان منتشر شده بود به کار رفت. این مطلب توسط جان گرییرسون
مستندساز اسکاتلندی و با نام مستعار (Moviegoer = سینمارو) نگارش یافته بود.
قاعدهٔ کلی گِرییرسون در مورد فیلم مستند این بود که از پتانسیل نمایش زندگی
در سینما میتوان در قالب یک هنر جدید بهرهبرداری کرد. هنری که در آن بازیگر
«اصلی» و صحنهٔ «اصلی» نسبت به برابرهای خیالیشان، در شرح دنیای جدید
راهنماهای بهتری محسوب میشوند و موادی که «این چنین در حالت خام گرفته شوند»
واقعیتر از موادی خواهند بود که با بازی ساخته میشوند. از این بابت، دیدگاه
وی را میتوان با نظر ورتوف که داستانهای نمایشی را با اطلاق لقب «زواید
بورژوایی» تحقیر میکرد مقایسه کرد هر چند که دیدگاه او ظرافت بیشتری دارد.
تعریف گِرییرسون از فیلم مستند «مواجههٔ خلاقانه با مسلَمات» است که طرفدارانی
هم دارد. این تعریف پرسشهایی در مورد مستندهایی که حاوی بازآفرینی و نمایش
هستند را بر میانگیزد.
ژیگا ورتوف در مقالات خود از نمایش «زندگی همانطور که هست» (تصویربردای پنهانی
از زندگی) و «گرفتن زندگی در حالت ناگهانی» (تحریک یا غافلگیر کردن توسط
دوربین) بحث میکرد.
پار لورنتز فیلم مستند را «فیلمی واقعی با خصوصیات نمایشی» تعریف کرده است.
دیگران بر این باورند که داشتن نظریه و یک پیام خاص در کنار واقعیاتی که فیلم
مستند به نمایش میگذارد آن را از سایر گونههای فیلمهای غیرداستانی متمایز
میسازد.
پیدایش فیلمهای تلفیقی پدیده تازهای در صنعت فیلم مستند نبود و اولین بار در
سال ۱۹۷۲ این نوع از فیلم در فیلم «سقوط سلسله رومانوف» به کارگردانی اسفیرشاب
به دنیای سینما عرضه داشتند. از نمونههای جدیدتر میتوان به فیلم «نقطه منظم»
(۱۹۶۴) به کارگردانی امیل آنتونیو درباره شنیدههای مک کارتی و «کافه اتمی» که
خارج از قالب سینمایی به کار رفته در بقیه فیلمهای آمریکایی که با تشعشات
هستهای سرو کار دارند ساخته شدهاست (مثلاً به سربازان گفته میشد که در صورتی
که چشمها و دهان خود را ببندند تشعشعات اتمی بر آنها بیتأثیر هستند). در همین
حین فیلم «آخرین سیگار» شهادت مدیران شرکتهای تنباکو در کنگره آمریکا و
تبلیغات مربوط به مزیتهای استفاده از سیگار که در آرشیوها قرار دارد را در
کنار یکدیگر قرار میدهد.
قالب وبلاگ مستند حیات وحش : قالب حیات وحش,قالب وبلاگ مستند حیات وحش,قالب مستند حیات وحش,قالب وبلاگ اسلایدشو مستند قالب وبلاگ اسلایدشو مستند لایف