قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ اسلایدشو ماشین
نوع استایل : سه ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، اسلایدشو
مناسب موضوعات : قالب وبلاگ ماشینی,قالب وبلاگ اتومبیل,قالب ماشین اسپرت,قالب وبلاگ دیاگ خودرو
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
کد قالب بلاگفا
کد قالب پارسی بلاگ
کد قالب بلاگ اسکای
کد قالب لوکس بلاگ
کد قالب رزبلاگ
کد قالب نی نی وبلاگ
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ اتومبیل |
اتومبیل:
خودرو همچنین اتومبیل یا ماشین و به زبان فارسی دری «موتِر» به وسیله نقلیه
چرخداری گفته میشود که موتور خود را حمل میکند.
خودرو به وسایلی گفته میشود که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی
ماشینی خود، قادر به حرکت باشد.
اصولاً برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت
کنند، میتوان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای
محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته میشود که همگی دارای حرکت
بوده و با زمین در تماس هستند.
شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیهای را که بدون نیروی انسان
یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان،
هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سهچرخهٔ متحرک میسازد و از آن برای جابجایی
استفاده میکند. ∗ اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸
توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط
اولين خودرو بخار قابل استفاده ۱۷۶۷نیروی
بخار کار میکرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی متر طول داشت و به عنوان وسیله
سرگرمی برای امپراطور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که
برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان
فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان میتوانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با
سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در آورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با
این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.
موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی بهوسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار
اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سالهای
۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان
انجام گرفت.
نخستین خودرو با موتور برون سوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب
شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این
وسیله نقلیه، موتور بخاری یا موتور برون سوز نام گرفت. اما بهتدریج موتورهای
برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و
گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق میگردد. اولین نمونه موتور احتراق
داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت
نمونه تکامل یافته این موتور محسوب میشوند.
اختراع خودرو به کارل بنز نسبت داده میشود. او در سال ۱۸۸۵ موفق به ساخت اولین
خودرو با موتور احتراقی گردید. در سال ۱۸۸۸ برتا بنر همسر کارل بنز اولین سفر
خودروئی را با خودرو سه چرخ ساخت بنز انجام داد. در این سفر او فاصله ۱۰۶
کیلومتری مانهایم تا فورتزهایم را برای بر گرداندن فرزندانش ریچارد و یوگن
بصورت رفت و طی کرد. او دلیل این سفر را دیدار مادرش در فورتزهایم ذکر کرد ولی
در حقیقت هدف او از این سفر نشان دادن قابلیتهای خودرو بود.
درعین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو میدانند. این
اشتباه به این خاطر رخ میدهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل
ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم
عادی امکانپذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد
و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته
میشود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشینهای موسوم به مدل A و مدل T را آغاز
کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیلها را توسعه دهد تا
تولید ماشینها سریعتر و اقتصادیتر شود. مدل T اتومبیلی بود که در همه جای
اروپا بهراحتی استفاده میشد و موتورش آنقدر قوی بودکه در زمینهای ناهموار به
راحتی حرکت میکرد. این اتومبیل، به سادگی تعمیر میشد و حتی یک کشاورز با کمی
دقت میتوانست قطعات معیوب آن را عوض کند. قیمت این اتومبیل در آن زمان، ۸۵۰
دلار بود. این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب میشد،
ولی نسبت به اتومبیلهای زمان خودش بسیار ارزان بود.
خودروهای امروزی جهت تولید قدرت از سوختهای فسیلی استفاده میکنند. این
خودروها همگی دارای موتورهای درونسوز هستند که با سو زاندن بنزین، گازوئیل و یا
گاز طبیعی انرژی ذخیره شده در این سوختها را به شکل انرژی جنبشی قابل استفاده
در میآورند. (این کار در موتور خودرو انجام میشود).
توان تولید شده در موتور خودرو به واسطه سیستم انتقال نیرو از موتور خودرو به
چرخهای آن منتقل میشود. در واقع چرخهای خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و به
وجود آورنده حرکت خودرو است. آنگاه حرکت تولید شده به وسیله انسان، یا برای
جابجایی و یا برای کشیدن وسیله دیگری مورد استفاده قرار میگیرد.
بیشتر نرم افزارهای دیاگ عیب یاب خودرو مبتنی بر خواندن دیتایی هستند که از
سیستم OBD-II (تشخیص آن برد) می باشد.
نرم افزار دیاگ عیب یاب خودرو به وسیله نقلیه کمک می کند تا به طور نرم حرکت
کند. این نوع نرم افزار برای همه خودروهایی که بعد از سال 1996 تولید شده اند
ساخته شده اند که البته شامل بسیاری از خودروهایی می شوند که پیشتر نیز تولید
شده بودند. آخرین فناوری را OBD-II نامیدند که سیستم عیب یاب آن برد است.
OBD-II فوق العاده مفید برای مکانیک ها و افراد دیگری است که درباره وضعیت
خودروی خود کنجکاو هستند هنگامی که به نظر می رسد مشکلی وجود دارد.
نرم افزار دیاگ خودرو
سیستم OBD-II در خودرو سنسورها و پورت هایی در قسمت های مختلف خودرو دارد که
بیشتر در زیر خودرواست و بیشتر وسایل نقلیه همچنین پورتی در زیر صندلی راننده
دارند. سنسورها و مراکز فعال دیگری وجود دارند که در سرتاسر وسیله گسترش یافته
اند به منظور اینکه بر فعالیت بخش های مختلف خودرو نظارت شود. در اساس نرم
افزار در سراسر وسیله نقلیه قرار گرفته است.
عملکرد نرم افزار دياگ خودرو
OBD-II بر کارکرد مناسب وسیله نقلیه نظارت می کند. نه تنها کارکردهای موتور
اصلی را از طریق کامپیوتر آن بورد کنترل می کند بلکه آرشیوی از همه چیزهایی که
در خودرو رخ می دهد هنگامی که آن را رانندگی می کنید خوب یا بد ثبت می کند. این
اطلاعات می توانند بعدا توسط مکانیک ها استفاده شوند کسانی که یک سری از کدهای
عیب یابی را از پورت OBD-II دانلود می کنند. این کدها توضیح می دهند که چه
اتفاقی برای وسیله رخ داده است و پایه ای برای تشخیص مشکل هستند و اینکه چگونه
آن را تعمیر کنند.
دستگاه دیاگ چیست؟
از لحاظ لغوی دیاگ برگرفته از کلمه Diagnostic در زبان انگلیسی بوده و به معنای
عیب یابی میباشد. در ایران اصطلاحا به دستگاه های عیب یاب خودرو، دستگاه دیاگ
گفته میشود.
پس از آن که در دنیا مباحثی همچون کمبود انرژی های فسیلی و آلودگی محیط زیست
مطرح شد، شرکت های خودروساز شروع به تولید خودروهای هوشمند نمودند. خودروهائی
که با استفاده از سنسورها و عملگرهای مختلف و البته یک مغز محاسبه گر به نام
ECU یا واحد کنترل الکترونیکی ، آلایندگی کمتری نسبت به انواع خودرو های
غیرهوشمند تولید میکنند. به هنگام بروز خطا در سیستم قطعات و وضعیت موتور، در
حافظه موقت ECU کد خطائی ثبت میشود و متعاقبا چراغ خطا یا چراغ چک در قسمت پشت
آمپر خودرو روشن میشود.
با استفاده از دستگاه دیاگ،میتوان کد مورد نظر را شناسائی کرده و از خطای
مربوطه اطلاع حاصل کرد. پس از تعمیر یا تعویض قطعه بر روی خودرو خطا را پاک
کرده و خودرو به حالت عادی برمیگردد.
علاوه بر سیستم موتور، امروزه سیستم های دیگر خودرو مانند ترمز، تعلیق، گیربکس
و ... نیز هوشمند شده اند که هر کدام دارای سنسورها و عملگرهای مربوط به خود
میباشند. تمامی این سیستم ها برای عیب یابی نیاز به دستگاه عیب یاب یا دیاگ
دارند.
قالب وبلاگ اتومبیل : قالب وبلاگ ماشینی,قالب وبلاگ اتومبیل,قالب ماشین اسپرت,قالب وبلاگ دیاگ خودرو قالب وبلاگ اسلایدشو ماشین